Geef je bedrijf online meer herkenbaarheid!

De kans dat jouw potentiële klant of medewerker jouw bedrijf als eerst online tegenkomt is tegenwoordig erg groot. Daarom is het ontzettend belangrijk om die toffe huisstijl, die je offline overal hebt doorgevoerd, ook door te voeren op het wereldwijde web! Geef je bedrijf de online herkenbaarheid dat het verdient, laat zien wie je bent en waar je voor staat. Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk. Als de eerste indruk goed is, dan wek je direct vertrouwen bij je bezoeker en daar draait het allemaal om.

10 seconden voor de eerste indruk

In 10 seconden bepaalt jouw websitebezoeker of ze op de website blijven en nog een aantal andere pagina’s bezoeken. Daarom is de eerste indruk ontzettend belangrijk. Een bezoeker moet in één oogopslag kunnen zien waar jouw bedrijf voor staat en welke oplossingen jullie bieden. Op basis van deze informatie maakt hij of zij een keuze. Daarom is het ook heel belangrijk om je doelgroep goed te kennen; zo weet je precies wat zij willen weten en wat hen triggert om verder te lezen.

Schakel hulp in voor online herkenbaarheid

De voornaamste reden dat bedrijven online nog niet herkenbaar zijn, is dat ze de kennis en expertise niet in huis hebben om hier een goede strategie voor te ontwikkelen. Een andere reden is vaak dat er geen tijd is om dit intern op te pakken of dat het te prijzig is om uit te besteden. Toch adviseer ik wel om het door een expert buiten je bedrijf te uit te laten voeren. Die hoeft natuurlijk niet al het werk uit handen te nemen als het budget niet toereikend is, maar deze expert kan wel helpen om de basis te leggen.

Heb jij al een mission statement uitgedacht voor jouw bedrijf? Zet hem op de homepagina. Jouw missie is de perfecte boodschap om te laten zien waarom je bestaat als bedrijf. Heb jij nog geen mission statement? Bedenk dan wat het hogere doel is van jouw onderneming en probeer dit in één of twee korte en krachtige zinnen te beschrijven.

Spreek de taal van jouw doelgoep

Ken jij je doelgroep? Dan weet je ook hoe ze communiceren. Dat is ook de manier hoe jij met de doelgroep zou moeten communiceren. Het zorgt voor aansluiting en de doelgroep voelt zich sneller verbonden met jouw product of dienst. Maak ook zo snel mogelijk duidelijk welk probleem je kunt oplossen voor hen en maak het zo makkelijk mogelijk om contact op te nemen!

Welke media/tools zet je in voor online herkenbaarheid?

Je eigen website

Je eigen website is de basis van alle content die je maakt. Dit is je eigen medium en kan ook niet zomaar verdwijnen (zoals social media). Hier kun je alle informatie kwijt over jouw onderneming en vakgebied. Zorg ervoor dat je de pagina’s SEO-proof schrijft. Dit betekent dat de juiste zoekwoorden in de tekst staan en je organisch goed gevonden wordt in de zoekmachines.

Reviews van je klanten

Verzamel zo veel mogelijk reviews van je klanten. Naast dat het leuk is om te horen hoe tevreden jouw klanten zijn, werkt het goed om betrouwbaar over te komen op potentiële klanten. Hoe vaak kijk je zelf even tussen de reviews als je een nieuw bedrijf of merk tegenkomt?

Relevante blogs

Met blogs kun je jouw expertise aan de wereld laten zien. Door de juiste content voor de juiste doelgroep te schrijven, wek je vertrouwen en claim je autoriteit. Dat is waar mensen tegenwoordig naar op zoek zijn. Hoe meer jij vertelt, hoe geïnteresseerder men wordt. Ook de blogs zijn ideaal voor je vindbaarheid in de zoekmachines! Dit heeft wel even tijd nodig, de effecten hiervan zie je ongeveer 3 tot 6 maanden later. Hierbij is het ook noodzakelijk om met regelmaat nieuwe blogs te plaatsen.

Social media kanalen

Bijna ieder bedrijf is te vinden op social media. Dus waar wacht je op? Maak ze aan en ga uitproberen wat werkt voor jouw bedrijf. Informeer de volgers over de oplossingen die jullie bieden, vertel meer over jezelf en wees niet bang om te laten zien wie je bent! Wees trots op je bedrijf.

Persoonlijke video's of vlogs

Video’s, vlogs en persoonlijke verhalen; dat is de content die steeds belangrijker wordt. Een videoboodschap is een middel om de potentiële klant te overtuigen van het bedrijf en het geeft gelijk een persoonlijke binding. Vlog’s werken ook erg goed, laat iedereen uit je bedrijf een korte video opnemen waarin ze meer vertellen over hun functie.

Terug naar blogs Terug naar blogs